Monday 22 April 2013

Čtecí flek.

Už pár týdnů hledám v Londýně takové nějaké akorátně tiché, akorátně zapadlé místo na čtení, jezení, vyjmečnou cigaretu, nebo prostě na přemýšlení.
Našel jsem!
Kousek od London Eye, na druhém břehu řeky se dá přehoupnout přes zábradí a posedět opřen o zeď kousek nad vodou s výhledem na proplouvající lodě.
Za hlavou člověku chodí nic netušící lidé, troubí auta, nad hlavou se naklánějí větve s "vánočními světýlky" (nebo jak to nazvat, když to svítí a nejsou vánoce.. v těchhle věcech jsem literárně zaostalej :D) a přímo nad oním místem je i lampa, takže jsem tam seděl asi do 11 večer a četl si Na cestě.... perfektní kniha. Taková plná volné impulzivnosti.. energie. Člověk má náladu osvobodit se od místy až nesmyslných závazků každodenní rutiny a někam vyrazit.
Co vy, máte nějaké takové místo? Kde? Jak vypadá?

(To Eleanor: Tady máš aji ten jednorázovej analog.)




9 comments:

  1. Mám, ale není asi tak originální jako to tvoje. Je to zámecká zahrada v našem městě, prakticky kdekoli na trávníku, kam by se nejspíš nemělo vstupovat a tudíž je to dál od lidí. Opřu se pod strom, už se nám tam podařilo i usnout. Jen je nevýhoda že na večer se zamyká a tak si tě pan vrátný obvykle najde a vzbudí :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to se musíš buďto lépe schovávat, nebo věnovat kariéru spravcovstvi parku a mít tak klíče. :-D

      Delete
  2. Awr, jsem poctěna. -_-
    V hometownu mám park a v Ostravě nemám nic. /Ta část, kde se zrovna pohybuju, je totiž konec světa.../ A v jednom nejmenovaném městě jsem měla fakt super místečko. Byla tam taková stará lavička, u ní strom, takže tam byl v létě příjemný stín; v travnatém srázu, s výhledem na staré letní kino. Problém je, že je to dosti od ruky a taky, že na to místo mám hodně vzpomínek s určitým člověkem. Eh.
    Na cestě je super. Roztěkaný Dean tomu dodává tu pravou atmosféru. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To zní jako jedno místo u nás ve Znojmě. Někdo si dál tu práci a udělal uprostřed svahu, mimo stezku, lavičku s výhledem na vrcholky stromů a Znojemsky hrad.... Je to nepřístupný a hlavně o tom ví jen málo lidí.
      A vzpomínky na ono místo? ... Inu... Vzpomínky, no.

      Delete
  3. správný :) Tyjo, jela bych znovu do Londýna, asi to budu muset o prázdninách provést, třídenní výlet vážně nestačil .)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No... tak já jsem tu teď něco přes 3 měsíce.... a pořád vím hovno.
      Bude to chtít alespoŇ tři roky. :)

      Delete
  4. Chodím se procházet/sednout k nádraží co mám za barákem... když to projdu dál, odstanu se do starší industriální části, výhled na rozebranou kolbenku zezadu, jen večer tam nejde chodit, asi tam někdo přespává, nebo si píchá, vypadalo to různě...

    ReplyDelete
  5. no vau, jestli se atmosfericky čte z těhlech krabiček a žerou se k tomu hamburgry, tak sis mohl pořídit ještě elektonickou cigaretu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asi takhle. Je úplně jedno, jestli čtu z knihy, nebo z čtečky - na to téma vznikly spousty debat a přestože čtečka nevoní po papíru, nešustí a kdovíco dalšího, pořád je pro mě v současné době výhodnější. Až se někdy usadím, rozhodně si můžu zařizovat knihovnu. Stejně se nakonec do čtečky začtu tak, že nevnímám ani to místo, kde sedím.
      Cheeseburgery? No a co? 6 dní v týdnu jím v práci rýži, zeleninu, maso... celých 6 dní se těším na něco nezdravýho.

      Delete