Sunday 2 February 2014

Nike 3.0

Cca před půl rokem mě posedla myšlenka, že nutně potřebuji nové a pořádné boty na běhání. Už ani nevím proč, ale chtěl jsem vyzkoušet některé z těch reklamami vychvalovaných super-hyper-bot s ultra-mega-extra-geniálními podrážkami.
Docela nesmysl, když běžně běhám v converskách - neběhám přes paty.
Přesto jsem si po několika zkoušeních vybral Nike 3.0. Všechny ostatní značky byly stejně nudné, nijak mě nezaujaly, dokonce ani Nike 5.0. Neměl sem v nich takový "kontakt" s povrchem.
3.0 mi sedly hned. Lehké, pružné, ohebnost podrážky je prostě geniální. Oblíbil jsem si je tolik, že jsem je začal nosit i do práce a tak jsem je mohlpořádně otestovat nejen při běhu.
Asi největší nevýhodou je neodolnost vůči vodě. Asi jsem optimista, ale právě v dnešní době plné různých "inteligentních" materiálů mě něco takového dost rozčiluje. I plátěné conversky si na dešti vedly lépe. V 3.0 jsem cítil každou kapku vody a už jen při cestě do obchodu byly durch mokré... natož abych takhle běžel třeba 10km.
Teď za sebou mají kolem 1200km. Nevím po kolika kilometrech mění boty profesionální běžci, tyto se kolem 1000km roztrhly po bocích, takže jsem trochu v rozpacích, protože kdybych nebyl línej a skutečně běhal do a z práce, musel bych kupovat boty každé 2 měsíce. Ale asi je to normální.
Přesto ty díry němění nic na funkčnosti a tak jsem v nich běhal dál. Bota je  příjemně "elastická" a protože nemá jazyk, připomíná konstrukcí spíš kotníkovou ponožku.
Důvod, proč už v nich nemůžu běhat je ten, že se asi ošoupala nějaká protiskluzová vrstva, nebo co že to je a tak zatímco na začátku to neklouzalo ani na mastném linoleu (vyzkoušeno v práci (v kuchyni)), teď to klouže i na obyčejném mokrém asfaltu.
Jdu vybrat nové boty.
A v čem běháte vy?


4 comments:

  1. neviem prečo, ale skutočnosť, že tie tenisky sú zničené vďaka behaniu, ma fascinuje :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proc? Mne to prijde naprosto normalni... Cim jinym bych mel znicit behaci boty?:D

      Delete
    2. nebolo to myslené tak, že by mi to prišlo zvláštne, práve naopak - páči sa mi, že sú takto zničené práve behaním :D

      Delete
    3. Ajoo, ja sem posledni dobou nejakej zmatenej, nebo co... priste se polepsim. :D

      Delete